Zarządzanie sytuacjami problemowymi
Konflikty są nieodłącznym elementem życia grupowego i mogą dotyczyć każdej ludzkiej zbiorowości i organizacji. Pojawiają się, gdy dążenia czy interesy dwóch stron zderzają się ze sobą i nawzajem ograniczają lub uniemożliwiają realizację. Są szczególnie nieprzyjemne, gdy towarzyszy im wrogość i wzajemne atakowanie. Chcemy ułatwić Państwu zrozumienie konfliktów, pokazać jak postępować w sytuacjach ich występowania oraz dostarczyć skutecznych metod ich rozwiązywania.
Celem szkolenia jest rozwijanie i nabywanie przez osoby zarządzające firmami umiejętności kluczowych w rozwiązywaniu sytuacji trudnych i problemowych w miejscu pracy.
W programie:
- Definicja, rodzaje oraz konsekwencje konfliktów
- Procedury postępowania w sytuacjach trudnych i problemowych
- Strategie i pułapki rozwiązywania konfliktów
- Integracja jako najlepszy sposób rozwiązania konfliktu – strategia dwóch zwycięzców
- Konstruktywne wykorzystanie konfliktów – pozytywne strony konfliktu
- Sposoby zapobiegania konfliktom
- Stres towarzyszący konfliktowi i sposoby jego redukowania
- Rozpoznanie własnego stylu reagowania w sytuacjach konfliktowych – poznanie swoich mocnych i słabych stron jako osoby zarządzającej konfliktem
- Pomoc w rozwiązywaniu problemów i wsparcie społeczne jako czynnik zwiększający zaangażowanie i efektywność funkcjonowania w organizacji
Bezpośrednie korzyści:
- Harmonijny rozwój organizacji
- Pełniejsze rozumienie problemów występujących w miejscu pracy
- Efektywniejsze rozwiązywanie sytuacji problemowych
- Prowadzenie zespołu, wykorzystującego cały swój potencjał
- Wysoki poziom stosunków społecznych w organizacji